Følg

Visual Voicemail

Har du ikke iPhone, les om personsvar her! 

Kom i gang med Visual Voicemail

Visual Voicemail er en ny måte å spille av telefonbeskjedene dine på. Når du får en ny beskjed, går meldingen rett til en innboks i telefonen, slik at du slipper å ringe personsvar for å høre den.

Hvordan fungerer Visual Voicemail

Du velger selv i hvilken rekkefølge meldingene skal spilles av. Du kan slette meldinger du ikke vil høre på, eller ringe tilbake direkte til avsender. Se kort demo film fra Apple avVisual Voicemail på iPhone.

For å kunne ta i bruk Visual Voicemail må du ha:

  • En telefon som støtter tjenesten
  • Personsvar eller Personsvar pluss på ditt abonnement

Klienten blir automatisk aktivert når du setter SIM-kortet i en telefon som støtter tjenesten. Klienten krever at Personsvartjenesten ellers er satt opp korrekt. Det vil si at du har viderekobling ved opptatt, ikke svar og/eller uten dekning til +4792100000.

Dersom det er første gang du benytter deg av en personsvartjeneste, blir du bedt om å lage et firesifret passord og lese inn personlig hilsen.

Tips

Først skru av Wifi. 

  • Send SMS med kodeord VVM AV til 1989 for å deaktivere tjenesten.
  • Send SMS med kodeord VVM PÅ til 1989 for aktivere tjenesten.

Hvis du har problemer med å få aktivert tjenesten på din telefon, skur telefon av og på etter at du har sendt sms som angitt over. 

Visual Voicemail deaktiveres automatisk når du fjerner personsvar som tjeneste på ditt abonnement, eller bytter til en telefon som ikke støtter funksjonen.

Bruk av faks og iPhone (Personsvar Pluss):

iPhones personsvarklient støtter dessverre ikke mottak av faks. Har du Personsvar Pluss vil ikke faksmeldinger bli levert til telefonen når denne er aktiv. Vi anbefaler derfor at du benytter deg av den inkluderte funksjonen kopi til e-post. Faks blir da levert som pdf-fil til den e-postadressen du legger inn via Min Side.

Priser

Bruk av Visual Voicemail krever en personsvartjeneste på ditt abonnement, ut over dette koster ikke bruken av klienten noe i Norge. Telefonen er som standard satt opp til å deaktivere klienten når du befinner deg i utlandet. Du vil da kunne bruke personsvartjenesten som i dag med SMS varsling og normal oppringing. Om du ønsker kan du aktivere klienten og databruk i utlandet (se telefonens bruksanvisning). Bruk av klienten i utlandet følger normale takster for data i de respektive land.

Ved tilbakering via Personsvar belastes oppstartsavgift kr 3,- og ordinær samtalepris. Kopiering og videresending av faks til e-postadresse koster kr 0,-
Personsvar kan bestilles via Min Side. Se priser for bruk av Personsvar

Ikke støtte for NetCom Visual Voicemail i din telefon?

Har ikke din telefon støtte for Visual Voicemail, kan du ved hjelp av tjenesten Personsvar Direkte få meldingene gratis levert som MMS direkte til din telefon. Personsvar Direkte bestilles på tre måter:

Se Visual Voicemail på iPhone

Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

Kommentarer

Levert av Zendesk