Følg

Operatørlås FAQ

Hva skjer hvis jeg ikke låser opp operatørlåst før overgang til NetCom?

Hvis du har en operatørlåst telefon og ikke låser opp telefon før overgang til NetCom vi du oppleve en av følgende eksempler:

  • Telefon begrenset
  • SIM-kort ikke godkjent
  • SIM-kort avvist
  • Sett inn riktig SIM-kort
  • SIM ugyldig
  • Angi begrensningskode
  • Telefon står og spinner og får ikke nett, ingen feil meldinger. 

Felles for alle er at telefon ikke får "nett" og du får dermed ikke ringt eller gått på internettet med telefon. Det kan derfor være vanskelig å få bistand til å låse opp telefon. 

Hva gjør jeg vis jeg ikke har låst opp telefon og har jeg har byttet til NetCom?

Da må du ta kontakt med den operatøren som har låst din telefon og be de låse den opp, samt gå igjennom den guiden operatøren gir deg.

Relatert info:

Hva er operatørlås? 

Chat med Telenor via denne linken

Hva trenger dagens operatør for å kunne låse opp telefon? 

Dagens operatør trenger følgende:

Hvor lang tid kan det ta og låse opp telefon?

Det kan ta alt i fra 10 min til 1 uke og låse opp en telefon.

Forklaring: 10 min hvis alt går som det skal og opptil 10 dager om dagens operatør har problemer med den koden som skal låse opp telefon. Noen ganger må ny kode fremskaffes og i enkelte tilfeller må telefon til et Serviceverksted for opplåsning via spesial software.

Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

Kommentarer

Levert av Zendesk