Følg

1. mars skifter NetCom navn til Telia

 

Ny tele-epoke i Norge
(Oslo, 26. februar 2016) 1. mars skifter NetCom navn til Telia og blir en del av Nordens største mobilselskap. Det markerer starten på en ny og digital tele-epoke i Norge som vil gi både samfunnsmessige gevinster og mange fordeler for alle privat- og bedriftskunder.
– De to siste årene har vi bygd ut landets raskeste og mest utbredte 4G-nett, der vi når 96 prosent av befolkningen. Det er vi stolt av, og nå er vi klare for å se enda lenger fremover. Vi er et norsk selskap med norsk organisasjon, men navnebytte innebærer en strategisk endring der vi i mye sterke grad skal kombinere Telias internasjonale styrke med vår nettverksposisjon og lokale kunnskap for å tilby kundeopplevelser i verdensklasse. Allerede om kort tid vil våre kunder se bevis på dette, sier administrerende direktør Abraham Foss i Telias norske virksomhet.


Nordens største mobilselskap
- Siden starten i 1993 har NetCom vært på en fantastisk reise i Norge. Vi tok det første spadetaket i utbyggingen av mobilnettet i Norge, demokratiserte telekommunikasjonen og har vært i teten på teknologiutviklingen siden mobilkommunikasjon kom til landet. Vi har en spennende reise bak oss, men den viktigste reisen har vi foran oss, fortsetter Foss. – Første steg på veien er å synliggjøre at vi er en del av Nordens største mobilselskap som utvikler digitale tjenester og kunnskap på tvers av grenser sammen med partnere og i takt med utviklingen av teknologien og våre kunders endrede adferdsmønstre.
Et felles merkenavn visker bort landegrensene, gir kundene tilgang til flere og bedre tjenester og vil bidra til å styrke Telias posisjon for videre satsing i Norge og Europa.


Digitale partnerskap for fremtiden
Fremtiden er trådløs slo NetCom fast på begynnelsen av 2000-tallet. Nå er fremtiden digital og navnebyttet markerer et skille i selskapets historie. Dagens mobilteknologi kan gjøre fantastiske ting, og smarttelefonen har endret hvordan folk lever sine liv på alle nivåer i samfunnet.
- Våre kunder omfavner og lever i den digitale revolusjonen. De ser ingen grenser og har bokstavelig talt hele verden i sin lomme. Vi skal ligge i forkant og spille på lag med kunder og partnere for å drive den teknologiske utviklingen videre. Vi skal bevege oss fra å være en ren mobiloperatør til å bli et digitalt internettselskap som leverer unike kundeopplevelser, sier Foss.


Styrket satsing i Norge
Navnebyttet vil medføre en styrket satsing i Norge som et helt sentralt land i konsernets strategi. Under Telia-navnet skal virksomheten fortsette utbyggingen av mobilnettet i Norge, forsterke lokal kompetanse og fortsette å innovere i teknologi og digitale kundeløsninger.


- I 2015 investerte Telia mer i det norske mobilnettet enn i mobilnettet i Sverige. Vi skal fortsette å investere kraftig i årene fremover og bygge opp enda mer lokalkunnskap og ekspertise i Norge – på alle områder. For å kunne levere enda bedre kundeopplevelser skal vi ha et særlig fokus på kundeinnsikt som uten tvil vil være en avgjørende faktor i fremtidens digitaliseringssamfunn, avslutter Foss.

Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

Kommentarer

Levert av Zendesk